Gegužės 6-13 dienomis trylika Vaižganto progimnazijos 7-8 klasių mokinių ir mokytojos Vaida, Ligita ir Jolanta dalyvavo Erasmus+ KA 122 projekte „Emocinio intelekto ugdymas kuriant palankią mokyklos aplinką“ Sa Pobla mieste Ispanijoje. Prieš kelionę abiejų šalių mokiniai susipažino ir bendravo virtualiai, tad nuvykę jautėsi jaukiai visą savaitę leisdami naujose šeimose. Projekto partneriai iš Sa Poblos mokyklos suorganizavo daugybę veiklų, kuriose mūsų mokiniai kartu su naujais draugais mokėsi katalonų kalbos, susipažino ir praktiškai išbandė mediaciją sprendžiant konfliktus ir patyčias tarp mokinių. Taip pat dalyvavo pamokose, kuriose galėjo palyginti Lietuvos ir Ispanijos švietimo sistemas, jų panašumus ir skirtumus. Po pamokų projekto dalyviai aplankė modernaus meno bei F. Šopeno ir G. Sand muziejus, jaukius kalnų Valldemossa ir Soller miestelius bei Maljorkos sostinę Palmą. Projekto dalyvius į susitikimą pakvietė miesto meras. Jis pasidžiaugė mokinių iniciatyvumu ir papasakojo apie savo darbą. Grįždami namo Vaižganto progimnazijos mokiniai dalinosi projekto įspūdžiais:
„Išmokau keletą frazių katalonų kalba. Patiko filmas apie katalonų šventes. Nustebino kaukės muziejuje, galėjome netgi jas pasimatuoti. Labai jaukiai jaučiausi mokykloje. Džiaugiuosi, kad galėjau paragauti tradicinio maljorkiečių maisto, sužavėjo jo skonis. Išmokau kepti tradicinius sausainius. Sužinojau apie emocijų išreiškimo tipus.“ (Gabrielė)
„Nustebino, kad sostinėje Palmoje pirmiausia buvo įrengti vandens takai ir tik tada šalia jų pradėti statyti namai. Sužinojau, kas yra mediatorius, ir patyriau, ką reiškia juo būti. Įdomu tai, kad maljorkiečių tautinis šokis labai panašus į lietuvišką.“ (Kajus Kl.)
„Labiausiai apstulbino Palmos Katedra. Sužinojau, kad Maljorkos sala turėjo daug sąsajų su islamo religija. Mane nustebino, kad Can Peu Blanc mokykloje pamokos trunka 55 minutes. Smagu buvo kartu žiūrėti Euroviziją.“ (Simona)
„Įspūdingas maljorkiečių draugiškumas. Sužinojau, kad Maljorkos sala buvo okupuota musulmonų 5 šimtmečius. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dalyvauti šiame projekte.“ (Emilė)
„Nustebino modernaus meno muziejus, gražūs miestelių vaizdai. Sužinojau, kaip buvo statoma katedra ir kodėl ji tokia didelė.“ (Danielė)
„Labai patiko susitikimas su linksmu miesto meru. Išmokau dalintis patirtimis. Žavūs maljorkietiški šokiai.“ (Luka)
„Sužinojau apie Maljorkos tradicijas, išmokau kataloniškų frazių. Pamačiau ir galėjau palyginti mūsų ir Sa Poblos mokyklas; jų mokykloje negalima naudotis telefonais ne tik pamokų, bet ir pertraukų metu. Labiausiai patiko bendrauti su naujais draugais, sužinoti daugiau apie juos, o jiems apie mus.“ (Orinta)
„Patyriau, kaip mokosi maljorkiečiai. Įdomu, kad mokiniai pietauja kieme atsistoję. Pasirodo, jog katalonų kalba turi daug panašumų su prancūzų kalba ir vis dar nepamiršau kelių frazių! Pastebėjau, kad jų tradicinė šventė, kurios metu persirengia įvairiais demonais, yra labai panaši į mūsų Užgavėnes.“ (Kajus K.)
„Išbandžiau maljorkietišką virtuvę. Didžiausią įspūdį paliko pasivaikščiojimas po Sa Poblą, kai susipažinome su architektūra ir miestelio istorija.“ (Lėja)
„Man patiko modernaus meno muziejus ir jo ekspozicijos. Džiaugiuosi, kad gerai praleidome laiką kepdami sausainius.“ (Gvidas)
„Patiko dalyvauti chemijos ir fizikos pamokose. Nustebino žmonių gausa Palmoje.“ (Gytė)
„Patiko vizitas pas miesto merą ir labai nustebino maljorkietiški šokiai.“ (Tadas)
Dalyviai grįžo namo su daugybe įspūdžių. Kelionė ne tik praturtino mokinių ir mokytojų žinias apie kitą kultūrą ir švietimo sistemą, bet ir sustiprino jų emocinį intelektą bei gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti su įvairių tautybių žmonėmis. Tikimės, kad projekto patirtys padės toliau kurti palankią ir draugišką mokyklos aplinką, kurioje kiekvienas mokinys jausis suprastas ir palaikomas.
Ligita Sadauskienė, anglų kalbos mokytoja.